.no
+47 21 93 29 09 (support på engelsk)
Mandag-fredag fra 10.00 - 15.00

Kjøpsvilkår


Subtel.no ønsker å tilby alle kunder god service. For å være sikker på at våre kunder blir fornøyd, har vi utarbeidet disse kjøpsvikårene. Når du kjøper en vare hos oss, godtar du samtidig kjøpsvilkårene.

Innhold
1. Generelt
2. Personopplysninger og Cookies
3. Betalingsvilkår inkl. finansiering
4. Frakt og leveringsvilkår
5. Angre- og returrett
6. Våre Kundegarantier - Pengene tilbake
7. Reklamasjon og service


1) Generelt
1.1) Avtalen
Avtalen er bindende ved kjøp av varer på subtel.no , og gjelder fra din bestilling er mottatt, med mindre det er feil i produktinformasjonen, priser, bilder, eller i din bestilling, og kunden innså, eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

1.2) Om våre priser og vårt sortiment
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er netto uten merverdiavgift. Ved nettkjøp vises den totale kostnaden inklusivt leveringskostnader, før bestillingen er gjennomført.

1.3) Forbehold om feil
Subtel tar forbehold mot skrivefeil, tekniske feil, prisendringer og utsolgte varer. Innholdet på nettsiden kan endres av subtel uten forvarsel.

1.4) Ordrebekreftelse
Når vi har mottatt din bestilling, bekreftes denne ved at du mottar en ordrebekreftelse. Vi oppfordrer våre kunder til å kontrollere at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestilling.

Selgers kontaktinformasjon og kundeservice

subtel GmbH
Mainzer Strasse 03
10247 Berlin
Skattenummer: 37/552/30315
Telefonnummer: +47 21 93 29 09
E-post: info@subtel.no


2) Vi vil ikke utlevere dine personopplysninger
Ved handel i vår nettbutikk behøver vi ditt samtykke til å behandle dine personopplysninger.Når du aksepterer våre kjøpsvilkår ved bestilling, gir du samtidig ditt samtykke til at vi kan oppbevare og behandle dine personopplysninger.

Vi utleverer kun dine personopplysninger til tredjepart dersom det er behov for:
  • Kontroll av kredittverdighet
  • Der utlevering er påkrevd i henhold til lovgivning
  • Ved særskilt samtykke

Vi vil ikke utlevere dine Personopplysninger til andre formål enn det som er beskrevet over, uten først å innhente ditt samtykke.

2.1) Bruk av cookies
Når du logger deg på subtel.no lages det session cookies. Cookies er små informasjonskapsler som lagres på din datamaskin når du besøker vår hjemmeside. Vi vet da hvem du er, om du handler og hvor lenge besøket ditt varer.


3) Betalingsvilkår inkl. finansiering
For at du skal føle deg trygg når du handler hos oss har vi valgt sikre betalingsalternativer.

3.1) Kredittkort
Subtel.no aksepterer betaling med følgende kredittkort : VISA, Mastercard, American Express. Når du betaler med kort må du oppgi kortnummer, kortets gyldighetstid samt CVC-koden (de tre siste tallene på baksiden av kortet).

3.2) PayPal
PayPal-kontoen din blir først belastet etter at du har klikket på «Kjøp».


4) Frakt- og leveringsvilkår
4.1) Levering av varer
Bestillinger som inneholder varer som er på lager og der bestillingen er mottatt innen klokken 16 på en arbeidsdag, sendes samme dag.

4.1.1) Hjemlevering: Transportøren vil kontakte deg for å avtale nærmere leveringstidspunkt når varen er klar for levering.
Dersom du ikke er hjemme ved avtalt leveringstidspunkt, vil varen(e) fraktes til transportørens lager. Vi gjør oppmerksom på at det kan påløpe kostnader i forbindelse med lagring av produktet og ny levering. Slike kostnader dekkes ikke av subtel.

4.1.2) Pakken din har sporing og du kan sjekke hvor den til enhver tid befinner seg. Den blir levert hjem til deg med posten.

4.2) Leveringstid
Normalt sender vi ut varen samme dag vi mottar bestillingen hvis bestillingen mottas innen klokken 16 på en arbeidsdag. Estimert leveringsdato er ikke å anse som bekreftet leveringsdato fra vårt lager.

4.3) Leveringsstatus
Ved å logge inn på subtel.no, kan du under "Min side" spore din ordre. Ved å klikke på linken "Mine ordre" vil du se hvilken status din bestilling har og hvor pakken befinner seg.

4.4) Transportskader
Dersom du oppdager noen form for skade på varen ved mottak skal du:
  • Anmerke skaden på sjåførens håndterminal/fraktbrev
  • Sikre dokumentasjon ved foto (emballasje og vare)
  • Kontakt kundeservice på info@subtel.no
Eventuelle skader som oppdages idet du pakker opp varen, skal meldes til kundeservice innen 3 arbeidsdager fra mottagelse. Vi vil deretter kontakte en transportør for å avtale tidspunkt for henting. Du skal ikke selv sende skadet vare tilbake til subtel.


5) Angre- og returrett
5.1) Retur av varer
Du har rett til å returnere varen innen 60 dager uten å angi en grunn. Du vil få pengene tilbakeført til den kontoen som ble benyttet ved kjøp av produktet, fratrukket eventuell returkostnad som dekkes av forbruker i henhold til angrerettloven.
Tilbakebetaling for varer som blir sendt i retur per post, skjer når subtel har mottatt varen(e) og godkjent returen, vanligvis innen 14 virkedager.
NB!:
  • Du som kunde er ansvarlig for produktet under transport tilbake til oss. Varen(e) må pakkes forsvarlig. Det er ønskelig at varen(e) returneres i den opprinnelige produktpakningen og transportemballasjen.
  • Varen(e) skal være komplett. Det innebærer at alt tilbehør, slik som fjernkontroll, bruksanvisning og batterier skal være med i returen. Dersom returen ikke er komplett vil subtel debitere innkjøpspris på de delene som måtte mangle.
  • Ved retur av varer kjøpt gjennom vår nettbutikk, må du fylle ut angrerettskjemaet.


5.2) Angrerett
Ved kjøp av varer kan du som kunde angre kjøpet i henhold til angrerettloven. Det innebærer at du uten grunn kan angre kjøpet inntil 60 dager etter at du mottok varene.
Som kunde kan du imidlertid bli ansvarlig for varens reduserte verdi dersom prøving eller testing går utover det som er forsvarlig og nødvendig. Verdireduksjon vil typisk bestå i reparasjonskostnader som skyldes forbrukerens håndtering/bruk av varen utover det som er nødvendig.


6) Våre Kundegarantier - Pengene tilbake
"Pengene tilbake" gir deg trygghet med 60 dagers full returrett hos subtel. Husk kvitteringen og at varen må være i samme stand som når du mottok den.
Angrefristen begynner å løpe når varen er mottatt av kunde.

6.1) PENGENE TILBAKE - hvis du ikke er fornøyd
Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 60 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Gjelder ikke ved skade på produktet eller ikke-komplett produkt.

6.2) PENGENE TILBAKE - hvis det er noe feil med varen
Er det en skade eller funksjonsfeil i løpet av de første 60 dagene, kan du få ny vare eller pengene tilbake, uten diskusjon og uten å måtte vente på reparasjon. Hvis produktet er skadet ved uhell eller selvpåført, gjelder ikke denne kundegarantien.

6.3) PENGENE TILBAKE - hvis vi ikke holder det vi lover
Hvis vi gir deg feil opplysninger om varen eller ikke leverer som avtalt, kan du returnere varen innen 60 dager, og få pengene tilbake, uten diskusjon.


7) Reklamasjon og service
Ved problemer eller feil ved varer, anbefaler vi at du først tar direkte kontakt med leverandør for support og veiledning. Du finner informasjon om de enkelte varegrupper og kontaktinformasjon til våre leverandører på subtel.no.

7.1) Garanti
Garanti og reklamasjonsrett dekker feil som forbrukeren selv ikke står ansvarlig for (fabrikasjonsfeil).
Garantier gir rettigheter utover de rettighetene du som kunde har etter lovgivningen og varierer i innhold og omfang. En garanti som setter en kortere frist enn forbrukerkjøpslovens reklamasjonsfrist, er ikke i strid med loven hvis den i denne perioden gir deg bedre rettigheter enn det loven gjør. Garantien kan f.eks. omfatte enhver funksjonssvikt uavhengig av om det skyldes uriktig eller unormalt stor bruk fra din side, eller ved at risikoens overgang fra selger til forbruker forlenges utover det som fremgår av gjeldende lovgivning Garantier vil som regel gjelde for en tidsbegrenset periode. Ta derfor alltid vare på din kvittering.

Selgers kontaktinformasjon og kundeservice
Subtel GmbH
Skattenummer : 37/552/30315
Adresse: Mainzer Strasse 3, 10247 Berlin
Telefonnummer: +47 21 93 29 09
Epost : info@subtel.no